Thursday, June 30, 2011

ANDA BETUL-BETUL KENAL FARAJ ANDA?

MENGENAL DIRI SENDIRI JIKA ANDA SEORANG WANITA

KEJADIAN FIZIKAL ANDA SEORANG WANITA

1. Susunan badan anda sebagai wanita hampir sama dengan susunan badan kanak-kanak menyebabkan wanita itu berperasaan yang keras, mudah terpengaruh dengan peristiwa suka, duka, khuatir dan sebagainya. Kenangan akan mempengaruhi emosinya agak lama. Emosi yang lebih kuat pada wanita adalah sesuai untuk mendidik anak-anak.
2. Kepala wanita dewasa lebih kecil daripada kepala lelaki. Ini tanda bahawa akal wanita kurang dari akal lelaki. Pada lelaki itu banyak kecerdikan dan kecerdasan sedangkan pada wanita lebih banyak kekecohan tidak menentu.

3. Perasaan wanita jauh lebih lemah dan mudah tersentuh, sensitif , jenis jiwa dan mahu dibelai dimanja.
4. Kulit daging wanita umumnya halus dan lunak. Dagingnya lemah, hujungan dagingnya lembut dan penghujung uratnya juga lebih lembut. Hubungan urat dengan daging adalah amat lemah serta tipis seratan dagingnya.

5. Tulang wanita terutama tulang dada dan punggung adalah berlainan daripada lelaki. Kejadian tulang ini agak menyulitkan wanita berjalan mengakibatkan wanita berjalan dengan cara dan lenggok tertentu.
6. Angota tubuh wanita mengandungi banyak halia. Di dalam halia terkandung banyak lemak. Maka pada tubuh wanita didapati banyak mengandungi lemak dan lebih sejuk.
7. Saluran darah serta urat saraf wanita lebih kecil dan sempit. Ini menyebabkan kumpulan saraf wanita lebih mudah dari segi kejadiannya yang lebih subur.
8. Rambut wanita lebih subur dan ini menyebabkan rambutnya boleh tumbuh dengan panjang dan lebat sebagai pasangan kepada akalnya yang pendek.
9. Wanita mempunyai sifat yang suka menunjuk-nunjuk akan rupa parasnya dan bentuk badannya. Suka dipuji akan kecantikannya dan suka menghias dirinya untuk mendapat pujian. Oleh itu wanita yang solehah adalah lebih baik dipilih menjadi bakal isteri agar sifat sifat ini hanya ditonjolkan kepada suaminya sahaja.
10. Wanita akan melakukan apa sahaja kerana perasaan sayangnya kepada suami dan anaknya. Perasaan ini biasanya perlu dinasihati oleh suaminya kerana akan cenderung bagi isteri itu terlalu memanjakan anak atau terlalu mengambil berat tentang hal ehwal suami yang membuatkan suami berasa kurang senang. Namun pihak suami kenalaha faham bahawa semua yang dilakukan itu dilakukan atas perasaan sayang.

ADAKAH ANDA KENAL FARAJ ANDA SENDIRI?

Kenal ke tak kenal ke, janji kita telah mendengar lagu Menunjuk Puncak Gemilangan Cahaya...Menuju Cita jadi tumpuan utama setiap persetubuhan ialah faraj. Jadi puncak kenikmatan ada dalam faraj. Faraj dianggap anggota jimak yang paling utama pada setiap wanita dan padanyalah ada klimaks yang lebih agung dan dan terindah jika hendak dibandingkan dengan melancap atau dihisap. Malah sekiranya seseorang wanita pernah inzal menerusi rangsangan ke faraj, maka rangsangan ke bahagian tubuh yang lain akan menyebabkannya mendambakan agar suami merangsang farajnya pula. Jadi apabila kenyataan ini diakui maka adalah wajar kita sendiri mengetahui kejadian faraj dan fungsinya . Faraj inilah kunci bagi nafsu perempuan yang mana jika suami tidak begitu arif tentang fizikal faraj maka amat sukarlah untuk suami membuka batin nafsu anda. Semasa persetubuhan , kaedah Islam ada menyatakan bahagian mana pada faraj ituyang perlu ditumpukan bagi menghasilkan rangsangannya. rangsangan ditumpukan. Iktibar dari hadith Rasulullah s.a.w. yang bermaksud;

‘Berilah kesukaan kepada isterimu kerana kesukaanya ialah di farajnya’

Faraj atau nama lain cipap , apam , burit, kemaluan wanita ini juga dipanggil dengan pelbagai nama oleh pelbagai kaum dan etnik . Nama yang dianggap paling moden ialah vagina dan nama ini boleh dianggap istilah yang lebih halus sebagaimana faraj. Namun begitu terdapat banyak nama-nama lain di kalangan bangsa Melayu sendiri yang dianggap kasar atau lucah. Oleh itu ramai yang lebih suka memanggilnya sebagai kemaluan wanita sahaja. Pada zaman dahulu nama-nama atau gelaran yang diberikan kepada faraj adalah disebabkan dari fungsinya atau sifatnya. Ada nama yang diberikan secara umum dan ada pula nama yang diberikan secara khusus kepada bentuk dan sifat faraj yang tertentu. Berikut dicatatkan NAMA NAMA FARAJ serta sebab musababnya berdasarkan pengetahuan tradisi:
1. Belahan ( Bentuknya terbelah)Inilah asal bagi perkataan faraj. Kemaluan wanita mendapat nama ini kerana ia terbuka dan tertutup bila hangat (berahi) rindukan jimak. Nama ini umum bagi semua kemaluan wanita.

2. Bibir ( Bentuknya ulas merkah bibir )Ia adalah nama khas bagi alat kelamin perawan tertentu. Ia amat tembam dan membulat di setiap sudut dengan Bibir Dalam ( kelentit atau labia minora) yang panjang dan belahan yang besar. Sudut-sudutnya seimbang sama bahagi dan bulat. Ia lembut, mengoda dan sempurna sebagaimana bibir yang cantik. Ia paling mengembirakan lelaki dan dianggap terbaik berbanding jenis faraj yang lain. Ia hangat, sempit dan kering seolah-olah darinya akan mengeluarkan api. Bentuknya menawan, baunya harum dan menyenangkan, bahagian luarnya putih dan bahagian tengahnya berwarna merah jambu.
3. Gemerincing
Ini adalah nama bagi alat kelamin wanita yang kurus keadaannya dan kejadian farajnya itu tidak berdaging. Tidak tembam macam timbul jika dilihat dari sisi.

4. Si Jambul
Nama ini diberikan kepada alat kelamin wanita yang mana kelentitnya adalah seperti jambul ayam yang bangkit tegak apabila keberahian, stim teramat sangat. Keadaan kelentit yang membengkak jika dilihat dari depan atau sisi.
5. Hidung Kemek
Nama diberikan kepada alat kelamin wanita yang mana kejadian bibirnya (labia majora) nipis dan lidahnya ( kelentit) adalah kecil.

6. Babi Tunggal (Jijik bunyinya tapi mungkin bentuknya yang comot)Ini nama kepada alat kelamin wanita tua yang telah kering kerana ketuaannya dan bulunya kasar. Digambarkan kepada faraj wanita yang dah terlalu tua.

7. Si SenyapNama ini diberi kepada alat kelamin wanita yang tidak berkata atau merunggut walau disetubuhi beratus kali sehari.

8. Pemicit
Ia nama yang diberikan kepada alat kelamin yang memicit zakar, menolak zakar ke dinding kiri dan kanan, mengemutnya dengan batu meriyan (womb mouth atau cervix) dan seolah olah mahu menelan kedua buah zakar. Macam lahap sangat tu..Ramai yang mempunyai faraj macam ni zaman sekarang kerana pemilik faraj kini dah semakin modern.

9. Pengecek
Nama ini diberikan kepada alat kelamin wanita yang tidak pernah jemu menerima zakar. Walaupun didatangi setiap selama 100 malam berturut pun burit pengecek ni masih tidak puas. Ia mahu lagi dan lagi dan lagi kalau boleh tak benarkan zakar dikeluarkan dari lubang vaginanya. Nasib baik ia hanya dijumpai pada sebahagian kecil wanita yang liar nafsunya dan sentiasa berada dalam kehangatan. Jenis seperti ini wanita yang suka threesome ,suka noty kat luar hingga sanggup cari makan luar walaupun sudah ada suami di rumah.

10. Perindu
Alat kelamin ini dijumpai pada sebahagian wanita sahaja. Ada yang semulajadi sifatnya, ada yang disebabkan dari sudah lama tidak berjimak. Ia mahukan zakar dan bila dapat ia tidak mahu berpisah dengan zakar hingga rindunya terubat.

11. Si CantikAlat kemaluan ini putih dan tembam, menonjol seperti kubah, kental dan tiada cacat. Lelaki akan tertarik kepada bentuknya dan kerananya zakar tetiba boleh jadi tegang bila lihat si cantik mengembang di hadapan mata. Tetapi jika zakar normal kalau tidak normal atau mati pucuk tak ada maknanya.

12. Si Bengkak
Apabila zakar yang lembik menghampirinya dan menggosokkan kepala zakar kepada faraj begini beberapa kali, pastinya zakar akan menegang. Wanita yang mempunyai faraj ini akan memberikan keseronokan kerana semasa inzal, ia terbuka terkatup berulang-ulang mengemut-mengemut sebagaimana faraj kuda.
13. Yang Menonjol
Ada wanita yang mempunyai kelentit yang amat besar dan tundunnya ( bawah pusat atas pada biji kelentit ) menonjol seperti dahi yang jendul.

14. Yang Besar
Ini nama bagi alat kelamin yang mana kelentitnya dikelilingi oleh tundun yang amat besar. Wanita seperti ini dikatakan mempunyai lubang faraj yang besar. Walaupun pada mulanya ia kelihatan kecil namun bila zakar perlahan-lahan pada kelentit dan lubang makam lazat maka lama kelamaan ia akan terbuka dan luas serta amat mudah zakar yang dimasukkan. Kata orang bukan setakat zakar , siku pun boleh dimasukkan.

15. Yang MontokIni adalah nama bagi alat kelamin yang mana kelentitnya lebar dan panjang. Ia sempurna dari segala sudut. Ia cantik dan ada yang menyatakan bahawa ia adalah nama bagi faraj wanita yang bertubuh montok. Bila wanita ini menyilangkan pehanya, kelentitnya menyentil seperti kepala lembu. Jika faraj terbuka, kelentit itu seperti jagung yang berada di celah kelengkangnya.

16. Si Penelan
Ini nama bagi alat kelamin wanita yang kuat menelan. Jika ia tidak jimak sejak beberapa lama, ia akan menelan zakar hingga ke pangkalnya tanpa meninggalkan sebarang kesan.

17. Tiada DasarFaraj ini panjang jauh ke dalam lubangnya tentunya Batu Meriyan(cervix) berada jauh ke dasar antara 7 -9 inci. Ia memerlukan zakar yang panjang untuk memuaskannya. Jika zakar pendek maka sekadar menghabiskan kuaci saja (isteri hanya makan kuaci tak rasa apa apa perbedaannya ) Itu sebab mereka berlumba lumba untuk dapatkan petua dari Pak Habib bagi mendapatkan zakar yang lebih panjang dan besar.

KEJADIAN ANGGOTA FARAJ

Kejadian faraj seorang wanita berbeza dari segi bentuk, saiz dan kedudukannya. Ada wanita yang mempunyai lubang faraj yang besar, ada yang sedang dan ada yang kecil. Kaum Cina dahulukala menyatakan bahawa saiz lubang faraj boleh diketahui dari saiz mulut wanita. Jika besar mulutnya maka besarlah lubang farajnya. Jika seseorang wanita itu mempunyai lesung pipit itu tandanya lubang farajnya sempit. Ada pula wanita yang mempunyai lubang faraj yang cetek dan ada pula yang dalam. Dikatakan bahawa jika seseorang wanita itu mempunyai mata yang agak tersembul keluar itu tandanya lubang farajnya cetek. Pada zaman dahulu besar, kecil, dalam serta ceteknya faraj amat diambil perhatian kerana dipercayai bahawa faraj yang besar memerlukan zakar yang besar bagi memuaskannya dan lubang faraj yang dalam memerlukan zakar yang panjang. Dari segi saiz biji kelentit pula, ada wanita yang mempunyai biji kelentit yang besar dan panjang dan ia terkeluar dari kelentit walaupun dalam keadaan tidak ghairah. Ada pula wanita yang tersembunyi biji kelentit dan tetap berada di celah kelentit walaupun dalam keadaan ghairah. Ada wanita yang tersembunyi biji kelentitnya apabila tidak ghairah ia akan kelihatan tenggelam tetapi biji kelentit itu keluar dari celah kelentit apabila ghairah. Pada masa sekarang faktor keluar atau tersembunyinya biji kelentit memang diambil perhatian kerana dipercayai bahawa keluarnya biji kelentit maka mudahlah ia dirangsang dan lebih mudahlah seorang wanita itu dipuaskan dalam bersetubuh. Ada pula faraj wanita yang mana bibir dalam sebelah bawah (labis minora) panjang sebelah dan ada juga yang mempunyai bibir dalam sebelah bawah yang panjang kedua-dua belah. Ada yang seolah-olah tiada bibir dalam sebelah bawah. Tetapi setakat yang diketahui perkara ini tidak menjejaskan kemampuan wanita untuk mencapai orgasme.

Bagi sesetengah wanita kedudukan lubang farajnya ada yang menghala ke belakang dan ada pula yang menghala ke hadapan. Perbezaan ini memerlukan suami memilih posisi bersetubuh yang berbeza bagi membantu isterinya agar mudah inzal (orgasme).

SPESIFIKASI FARAJ WANITA
Daripada punca-punca Melayu, Cina dan Arab juga telah mencatatkan spesifikasi atau piawaian faraj wanita yang merupakan kualiti yang diidamkan oleh ramai lelaki. Kebanyakan wanita mengatakan piawaian ini adalah untuk keseronokan lelaki semata-mata perlu diingatkan piawaian itulah yang bertujuan untuk membantu lelaki berdayung lebih lama dan bertahan dalam berjimak supaya memberikan kelazatan yang tinggi kepada wanita itu sendiri. Dari punca Melayu, faraj yang baik dikatakan faraj yang mempunyai TUJUH KUALITI RASA iaitu hangat, kering, bengkok, sempit, liat, pejal dan lemak manis berdasarkan sedutan dari jampi-jampi Melayu yang diamalkan oleh kaum wanita zaman dahulu. Bangsa Cina pula menekankan bahawa faraj perlu mempunyai EMPAT KUALITI RASA iaitu sempit, hangat, dangkal dan wangi.Oleh itu bagi mereka yang mahir dalam diagnos bentuk bentuk muka maka mudahlah baginya mengenal pasti sejauh mana bentuk faraj wanita sebenar. Bangsa India pula menekankan DUA KUALITI RASA sahaja iaitu sempit seperti putik bunga kiambang yang mula berkembang dan wangi ibarat bunga lily yang harum semerbak. Bangsa Arab zaman dahulu pula menekankan ENAM KUALITI RASA iaitu tembam (berisi), sempit, kering, lembut, hangat dan wangi. Jika dilihat ketiga-tiga Kaum India,China dan Arab mereka semua menekankan kualiti berbau wangi tetap bagi kaum Melayu faktor kualiti wangi tidak mempengaruhi kehendak batinnya. Oleh itu faraj Melayu berbau bacing pun masih lagi mendapat tempat untuk tujuan persetubuhan. Dicatat di sini mengenai piawai faraj wanita bertujuan untuk menambahkan pengetahuan mengenai citarasa orang-orang dahulukala terhadap faraj wanita. Tidak dinafikan bahawa citarasa itu wujud hingga ke zaman ini. Cuma kadangkala seorang lelaki itu tidak mengetahui apa yang lebih baik bagi mereka dan jika pun mereka tahu pemilihan seorang wanita untuk dijadikan isteri bukanlah berdasarkan kepada piawaian ini. Yang penting adalah menengetahui bahawa faraj yang tidak mencapai piawai di atas adalah kurang memberi kesan positif ke arah kelazatan jimak sama ada kepada suami maupun isteri itu sendiri. Faraj yang besar lubangnya menurut punca-punca di atas adalah sukar untuk dipuaskan. Begitu juga faraj yang agak dalam lubangnya, becak atau sejuk akan mengakibatkan suami tidak tahan lama ketika mendayung manakala faraj yang baunya tidak menyenangkan akan membantutkan atau melumpuhkan berahi suami. Para isteri yang menghadapi masalah mengenai faraj adalah dinasihatkan agar memakan jamu jamu tradisional dan akar-akar kayu serta rajin bersenam.

Lelaki mungkin tidak tahu bahawa bahawa faraj wanita itu adalah berbeza-beza dari segi saiz, ke dalaman, bentuk serta sifatnya. Demikian yang pernah diberitakan oleh orang-orang tua Melayu serta catatan dari punca-punca tradisional Cina, India dan Arab (Islam). Suatu perkara yang menarik perhatian apabila merujuk kepada seksologi Timur adalah lelaki Timur (termasuk Arab) lebih tertarik dan lebih membincangkan mengenai faraj wanita berbanding anggota-anggota jimak yang lain. Sebaliknya di Barat, lelaki lebih tertarik kepada buah dada wanita. Seksologi Timur mengemukakan pelbagai perkara mengenai faraj iaitu ;

LUBANG FARAJ : ada yang sempit sementara ada yang besar. Ada juga lubang faraj yang dalam sementara ada yang cetek serta ada yang hangat dan ada yang sejuk. Tidak kurang pula yang kering dan juga yang becak. Ada pula lubang faraj yang kesat dan ada juga yang licin serta ada pula yang lurus dan ada juga yang bengkok, ada yang pintu farajnya menghala ke depan sementara ada yang menghala ke belakang.

BIBIR BESAR : ada yang tebal sementara ada juga yang nipis dagingnya.
BIBIR KECIL (bentuk seakan Daun Keladi) : ada yang kecil sementara ada yang panjang sebelah. Ada seakan kulitnya menggeleber (macam kena buasir).
BIJI KELENTIT : ada yang yang menampakkan dirinya dan ada yang tersembunyi.

Jika lelaki diberi pilihan maka lubang faraj yang kecil lebih disukai dari yang besar, lubang yang cetek dari yang dalam, lubang yang hangat dari yang sejuk, yang kering dari yang becak, yang kesat dari yang licin, yang lurus dari yang bengkok, yang menghala ke hadapan dari yang menghala ke belakang. Semuanya ini bertujuan agar suami mudah memuaskan isterinya walaupun zakar suami kecil dan pendek ataupun jika suami pula jenis yang cepat terpancut maninya.

Ilmu kelamin di sebelah Asia lebih memilih faraj yang mana tundunnya naik dan bibir luar yang besar serta kelentit yang menonjol keluar dari celah bibir besar. Kewangian bau faraj yang bermaksud bau yang menyenangkan juga merupakan kriteria yang dipentingkan di kawasan Asia. Islam sendiri menyarankan supaya apabila anda telah kering haid membubuh sedikit wangian ke faraj selepas sahaja mandi wajib. Kejadian faraj yang berbeza-beza ini mengakibatkan perlu adanya pelbagai strategi yang perlu dirancang oleh suami ketika bersetubuh dan ini banyak dicatatkan dalam ilmu seksologi.
Oleh yang demikian adalah penting bagi suami supaya mendalami ilmu untuk mendatangi isteri kerana perlulah menggunakan kaedah yang berbeza-beza memberikan rangsangan yang berkesan sebenarnya adalah digalakan oleh Islam. Dari sudut tradisional pula di antara perkara yang perlu dipertimbangkan semasa menyusun strategi itu adalah saiz zakar suami, bentuk zakar suami, ketahanan suami, kaedah merangsang, posisi yang dipilih serta kaedah dayungan. Menurut seksologi tradisi Cina, India, Melayu dan Arab, panjangnya zakar suami menjadi faktor penting dalam memuaskan anda sebagai isteri. Begitu juga besarnya saiz zakarnya. Ini kerana jauh di dasar faraj anda terdapat Batu Meriyan (mulut rahim atau kepala zakar wanita) yang merupakan ibu nafsu perempuan yang sepatutnya dilagakan dengan biji zakar
secara bertubi-tubi semasa jimak. Bagi wanita pula ada yang mempunyai lubang faraj yang cetek dan ada yang panjang. Menurut pengetahuan bangsa Cina, sekiranya seseorang wanita yang mempunyai mata yang agak tersembul keluar, itu tandanya lubang farajnya cetek dan begitulah sebaliknya pula berlaku jika kedudukan matanya agak terkedalam maka dalam lah lubang vaginanya yang memerlukan saiz zakar yang panjang jika ingin memuaskannya.
Seksologi Barat pula menyatakan bahawa faraj wanita terdapat dua tempat yang paling peka kepada rangsangan dan oleh itu rangsangan perlu ditumpukan ke arah itu semasa jimak. Pertama ialah biji kelentit dan kedua ialah G-Spot atau Graffenberg Spot iaitu satu kawasan di Makam Atas faraj yang mana ia adalah tempat berkumpulnya banyak saraf perasa dan kedudukannya pula kira-kira dua inci dari pintu faraj. Anehnya di Barat soal kepentingan berdayung hingga jejak ke Batu Meriyan (Womb Mouth) tidak ditekankan. Dari sudut ilmu tradisional Melayu, pada faraj wanita terdapat dua jenis nafsu yang berbaza iaitu Nafsu Dalam yang meliputi Makam Yang Lima dan Nafsu luar yang meliputi bahagian luar faraj terutama Urat Jarum. Strategi merangsangnya dijelaskan dengan terperinci dalam ilmu kelamin Melayu tradisi. Kesemua ini jika kita amati adalah berpunca dari kesedaran bahawa di faraj andalah memungkinkan tercapainya kenikmatan dan kegembiraan yang amat tinggi pada anda.

FUNGSI ANGGOTA LUAR FARAJ

Faraj itu mempunyai DUA FUNGSI UTAMA iaitu sebagai anggota yang menerima kemasukan zakar suami dan sebagai tempat anak dilahirkan. Namun begitu pada faraj juga terdapat lubang untuk membuang air kecil dan jauh di dalamnya terdapat rahim tempat janin terbentuk dan membesar. Berikut dicatatkan nama-nama bagi anggota faraj bahagian luar serta fungsinya bagi memudahkan rujukan terhadap apa yang dicatatkan di sini iaitu :
1. Bibir BesarIa juga dipanggil Labia Majora atau Pintu Faraj. Ini merupakan sepasang daging yang empuk berada di bahagian luar faraj dan ditutupi bulu ari-ari. Dalam keadaan biasa ia bertangkup dan lubang faraj hanya akan kelihatan jika seorang wanita itu duduk atau berbaring dengan membuka pehanya. Bibir Besar ini berfungsi menutupi lubang faraj dari gangguan kotoran dan sebagainya apabila tidak berjimak. Semasa jimak ia berfungsi merasa batang zakar suami. Bahagian ini mempunyai deria rasa sebagaimana kantung zakar lelaki.
2. Bibir KecilNama lain baginya ialah Daun Keladi, Bibir Dalam atau Labia Minora. Ia meruapakan daging kembar yang berada di sebelah dalam dan bersambung dengan Bibir Besar. Padanya terdapat Urat Jarum dan Purana (kelentit). Ia amat peka kepada sentuhan. Berfungsi merasai batang zakar apabila jimak. Bahagian dalamnya diselaputi mazi apabila ghairah. Mazi inilah yang melicinkan faraj dan memudahkan jimak. Mazi itu dihasilkan oleh Kelenjar Bartholin di Bibir Luar. Terdapat bahagian bawah Bibir Kecil yang berbeza-beza pada wanita. Ada wanita yang mempunyai Bibir Kecil yang panjang (besar), ada yang pendek (kecil), ada yang panjang sebelah tetapi ini tidak membawa apa-apa perbezaan dari segi deria rasanya.
3. Kelentit
Ia juga dipanggil purana, Pucuk Keladi, Pucuk Gandum atau Mutiara Merah. Perbezaan antara Bibir Kecil dan Kelentit ialah Kelentit berbentuk seperti pucuk keladi dan berada di bahagian atas Bibir Kecil serta merupakan bahagian yang paling menonjol dari bibir dalam. Sekiranya seseorang wanita berdiri dengan merapatkan pahanya, biasanya Kelentit akan kelihatan tersentil keluar manakala bibir kecil itu dipinggir lubang faraj.
4. Biji Kelentit
Ia juga dipanggil dengan nama Biji Keladi , Biji Purana, Padang Saujana, Mutiara Nilai, Biji ataupun Clitoris. Ia adalah daging yang sangat menonjol di atas kelentit dan ditutupi oleh daging kelentit. Ia merupakan hujungan Urat Jarum, sangat peka kepada sentuhan dan menimbulkan ngilu pada isteri. Deria rasa padanya ialah seperti kepala zakar yang kecil. Biji Kelentit adalah anggota faraj bahagian luar (Nafsu Luar) yang paling peka kepada rangsangan dan memudahkan anda mencapai orgasme jika kena pada caranya . Inilah yang selalu digentelkan oleh wanita apabila melancap sedangkan rangsangan cara sebegini adalah tidak digalakkan.
5. Urat Jarum
Ia juga dipanggil Urat Kelentit, Urat Purana, Batang Keladi atau Tali Kecapi (Shaft of Clitoris). Ia adalah urat yang mana di hujungnya terdapat Biji Kelentit. Ia juga merupakan anggota yang mengalirkan darah ke kelentit dan mengambil isyarat rangsangan yang dirasai dari seluruh kelentit. Kalau pada lelaki aa bersifat seperti batang zakar yang kecil dan akan membesar, panjang dan keras apabila ghairah. Dalam ilmu jimak tradisi Melayu, Urat Jarum diutamakan bila merangsang Nafsu Luar. Jika rangsangan dilakukan dengan betul terhadapnya anda boleh inzal walaupun sebelum jimak.
6. Lubang Faraj
Ia juga dipanggil Pintu Anak, Satu Inci Persegi atau Vagina sahaja. Inilah tempat di mana zakar dimasukkan semasa persetubuhan berlaku. Bermula dari pintunya hingga ke Batu Meriyan (jauh di dasar faraj) panjang lubang faraj yang normal ialah 6 inci berbentuk corong. Pada dindingnya terdapat daging-daging yang agak kesat. Tetapi semasa ghairah ia mengeluarkan mazi yang banyak dan mencukupi bagi memudahkan dayungan berlaku. Pada dindingnya juga terdapat otot-otot cincin yang berfungsi mengembang dan menguncup. Dengan adanya otot inilah anda mampu mengemut batang zakar semasa berjimak dan otot ini jugalah yang memungkinkan faraj menerima dan menyesuaikan apa sahaja bentuk dan saiz zakar. Jauh di dasarnya juga keluar mazi dari rahim. Semasa masih dara besarnya lubang faraj ialah kira-kira satu inci dan apabila sudah melahirkan anak ia boleh meningkat sehingga 2 setengah inci.
7. Tundun
Ia juga dipanggil Bukit Rumput atau Mount of Venus. Tundun ditumbuhi oleh bulu ari-ari. Kejadian tundun adalah berbeza-beza. Ada tundun yang tinggi dengan pintu lubang faraj lebih menghala ke hadapan dan ada yang rendah dengan pintu lubang faraj lebih menghala ke belakang. Biasanya posisi jimak yang dipilih perlu disesuaikan dengan kejadian tundun ini.
8. Lubang KencingSatu lubang kecil saluran keluar air kencing. Ia berada di atas lubang faraj iaitu di kawasan yang mendatar.
9.Bibir Dalam
Daging yang mengelilingi lubang faraj, berada di dalam bibir luar faraj. Urat Jarum ia berbentuk satu urat seperti batang zakar yang kecil. Ia berada di atas kelentit. Ia komponen penting dari nafsu luar.

Eloklah sangat diperkenalkan bentuk rupa faraj wanita kerana jika ada lelaki yang belum berkahwin atau belum kenal anggota-anggota anda maka ia boleh dijadikan satu ilmu mengenal fungsi dan bentuk faraj anda. Dengan mengenalnya dapatlah mereka akan memahami perkara yang dinyatakan di sini serta dapatlah menyusun strategi dalam melakukan ransangan dengan berkesan ke tempat yang betul. Ada lelaki yang memang tidak tahu ke manakah zakarnya patut ditusuk semasa berjimak hinggakan satu ketika tersilap aturan kerana tidak dapat membezakan lubang kencing dengan lubang faraj dan lebih dasyat lagi jika ditusuk pada lubang dubur (tempat najis keluar ) . Pokoknya jika jahil tentang faraj wanita kenalah belajar terutama gambaran dalaman faraj.

GAMBARAN ANGGOTA DALAMAN FARAJ WANITA

Berikut pula digambarkan keadaan di dalam faraj menerusi satu gambarajah keratan melintang sebagai panduan mengenai rupa bentuk faraj dan rahim.

SELAPUT DARA
Dara bermaksud daging nipis umpama kulit bawang yang menutupi bahagian corong makam lazat dari permukaan lubang faraj. Ia juga dipanggil Selaput Perdaraan. Anak Dara adalah istilah yang digunakan bagi wanita yang belum pernah bersetubuh yang secara asasnya dianggap masih mempunyai Dara. Hilang Dara pula digunakan oleh orang Melayu bagi menamakan keadaan bila Dara telah terkoyak. Dara dikenali sebagai lambang kesucian wanita. Secara deskriptifnya Selaput Dara atau Dara itu adalah satu regangan daging nipis seperti bawang yang meregang di pintu masuk lubang faraj. Ia sukar dikenal pasti oleh mata kasar terutama oleh lelaki yang melihatnya buat pertama kali. Dara dianggap sebagai mahkota wanita semua bangsa di setiap zaman, hatta zaman moden dan zaman kemudian dari ini. Sebagai lambang kesucian wanita, Dara juga dijaga dengan baik sebelum perkahwinan dan hanya diserahkan kepada suami yang tercinta untuk dipecahkan (dikoyakkan) dengan tusukan zakar semasa jimak malam pertama. Namun begitu tidaklah semua wanita dapat mempertahankan Dara. Ia boleh terkoyak sama ada secara sengaja atau tidak sengaja apatah lagi jika telah melakukan hubungan jenis sebelum pernikahan. Suatu hal yang patut diketahui ialah bahawa Dara boleh juga terkoyak walaupun tanpa melakukan persetubuhan. Istilah gadis atau Anak Dara atau Bikir sebenarnya bermaksud sebagai wanita yang belum berkahwin. Walaupun begitu lelaki tetap mempunyai sifat keegoan. Ada yang menolak wanita yang dikahwini apabila didapati bahawa pada malam pertama berjimak isterinya telah tiada dara. Sifat ini amat ketara dalam masyarakat Melayu zaman dahulu. Pada malam pertama suami akan dibekalkan oleh ibu si isteri dengan kain putih atau sapu tangan putih. Semasa melakukan jimak buat petama kali, Dara akan terkoyak dan sedikit darah bayu akan keluar. Darah ini akan dikesat dengan menggunakan kain tersebut. Pada keesokan harinya kain itu akan diserahkan kepada ibu isteri sebagai tanda bahawa kedua-dua suami isteri tiada bermasalah. Si suami mempunyai zakar yang cukup tegang untuk memecahkan Dara sementara si isteri telah dapat mempertahankan mahkota kesuciannya sehingga pada ketika itu. Tanda tersebut amat membanggakan kedua belah keluarga pengantin. Pada masa sekarang adat ini tidak dipraktikan lagi. Banyak atau sedikitnya darah yang keluar bergantung kepada bentuk dara. Jika mazi isteri banyak maka darah bayu akan bercampur pula dengan mazi. Jika darah amat sedikit maka ia tidak dapat dilihat dengan jelas. Mungkin Dara terkoyak sedikit sahaja dan dari itu darahnya juga sedikit. Besar kemungkinan suami telah memecahkan dara tetapi tidak sedar akan fenomena ini kerana tiada tanda khusus yang dapat dikenal dan kalau pun ada cuma dari segi kesakitan isteri. Namun ia hanyalah sedikit dan sebentar dan akan hilang dalam keghairahan isteri. Ada juga wanita Daranya bertaut kembali walaupun telah melakukan persetubuhan. Maka kaitan Dara dan kesucian hanyalah adat dan bukanlah merupakan syarat yang sebenar.

BENTUK BENTUK SELAPUT DARA

Selaput dara sebenarnya sukar untuk dikenal pasti oleh seorang lelaki apatah lagi yang belum berpengalaman kerana ia berada bukan betul-betul di pintu faraj tetapi agak sedikit ke dalam. Terdapat pelbagai bentuk selaput dara. Ada yang seperti kelopak bunga, ada yang seperti cincin, ada yang berlubang dua, ada yang berlubang banyak dan malah ada wanita yang memang tidak ada dara sejak dilahirkan. Sekiranya dara telah terkoyak iaitu kerana jimak atau tercedera akibat terjatuh dan sebagainya, selaput dara itu masih ada tetapi tidak lagi utuh atau mungkin ia bertaut kembali. Namun begitu jika seoarang wanita telah melahirkan anak maka selaput daranya akan hilang. Berikut adalah bentuk-bentuk selaput dara bagi menambah pengetahuan:






Dara Lubang Kecil : Jenis dara yang paling sukar untuk dipecahkan mungkin paling banyak mengeluarkan darah.
Dara Kelopak Bunga : Jenis ini berupa seperti kelopak bunga. Ia sukar sedikit dipecahkan dan mungkin mengeluarkan banyak darah. Dara Lubang Cincin :Jenis yang paling mudah dipecahkan dan mungkin paling sedikit mengeluarkan darah bila terkoyak.
Dara Lubang Dua : Jenis dara ini membuatkan seolah-olah faraj berlubang dua. Ia adalah jenis yang juga sukar untuk dipecahkan.
Tiada Dara : Ada wanita yang dilahirkan ke dunia dalam keadaan tiada mempunyai dara. Ia adalah kejadian semulajadi.

MENGENALI GHAIRAH FARAJ ANDA JENIS MENGEMUT NGEMUT

Faraj yang berada di dalam keadaan keghairahan dan bersedia untuk dijimak apabila jenis mengemut-ngemut. Proses perubahan berikut patut diketahui bagi membolehkan suami apabila berjimak dengan anda yang tepat pada masanya. Perlu diketahui bahawa masa yang diambil oleh faraj untuk ghairah adalah lama begitu juga masa untuk mengendur semula berbanding zakar lelaki. Proses perubahan peningkatan ghairah faraj adalah sebagaimana berikut:

1. Semua pembuluh darah yang membekalkan darah ke faraj secara keseluruhannya akan mengembang sebagaimana zakar tegang.
2. Tisu-tisu seperti span di sekeliling bibir kecil dan juga bibir besar faraj akan mengembang dan menjadi bengkak.
3. Biji kelentit menjadi tegang dan menampakkan dirinya dari celah-celah kulupnya (kelentit yang menutupinya).
4. Bibir faraj (bibir luar) mula mengembang membesar.
5. Dinding-dinding faraj sebelah terutama makam lazat mula bertindak mengeluarkan mazi iaitu sejenis cairan yang sangat licin dan tidak berwarna. Ia bertujuan untuk melicinkan faraj bagi memudahkan jimak.
6. Lubang vagina mula mengembang, membentuk ruang di hadapan faraj dan memanjangkan saluran faraj serta menyediakan ruang untuk menerima zakar. Ia juga menjadikan biji kelentit dan bibir kecil lebih terkeluar dan lebih senang menyentuh zakar.
7. Saluran faraj (corong vagina) berubah menjadi silinder yang berlubang dan terbuka untuk menerima zakar. Saluran ini pada masa tidak ghairah berkeadaan leper di mana langitnya menyentuh bumi.
8. Berkemungkinan pada peringkat ini sejenis cairan yang dipanggil Nisa’u Ibtida’u Rahim akan keluar dari faraj. Ia adalah cecair yang agak pekat berwarna putih dan berubah seperti putih telur setengah masak. 9. Tanda-tanda kegairahan faraj ini akan diikuti oleh badan anda yang bergerak-gerak. Faraj anda akan bergerak-gerak dan mengemut-ngemut. Nafas semakin kencang. Daya sedar anda akan berkurangan dan mata layu tertutup dan mungkin akan mengerang keseronokan. Ini adalah tanda bahawa masa untuk anda dijimakkan telah sampai .Pengetahuan mengenai keghairahan faraj harus dipelajari bersama dengan istimtak (cumbu rayu) serta bayan-bayan, Ilmu Insan dan edaran nafsu perempuan yang akan diceritakan nanti.

RAHSIA FARAJ ANDA

Seksologi moden mengenal pasti dua tempat yang penting untuk dirangsang oleh suami apabila berjimak bagi menerbitkan inzal isteri. Ia adalah Biji Kelentit (Clitoris) dan Titik Lazat Cita (G-Spot). Punca tradisi Melayu dan bayan (perincian) jimak cara Islam pula telah merangkumkan Kelentit (Clitoris) sebagai Nafsu Luar faraj sementara G-Spot pula adalah Titik Lazat Cita yang berada di Makam Atas yang hanya merupakan salah satu makam yang kesemuanya berjumlah lima makam. Ini bermakna punca tradisi dan bayan jimak Islam menawarkan kaedah yang lebih menyeluruh lagi dalam usaha memuaskan isteri ketika jimak. Secara keseluruhannya matlamat seorang suami berkaitan faraj semasa jimak ialah menumpukan rangsangan ke TIGA LUBUK RANGSANGAN SEORANG WANITA iaitu ;

1. Biji Kelentit (Kaedah Nafsu Luar)









2. Dinding Faraj (Makam Lazat)


3. Batu Meriyan (Zakar Wanita)
Rangsangan ke Biji Kelentit (Clitoris) tidak digalakkan dalam ilmu kelamin tradisi dan bayan jimak Islam. Tetapi tumpuannya ialah terhadap Urat Jarum (Shaft of Clitoris). Ini dipraktikkan oleh orang-orang Melayu melalui Ilmu Insan. Rangsangan ke Dinding Faraj (dinding atau makam di dalam lubang faraj) adalah merupakan kaedah yang amat berguna bagi memuaskan isteri dalam jimak. Ia dipraktikkan menerusi konsep Makam Yang Lima. Rangsangan ke Batu Meriyan amat popular di kalangan bangsa Melayu zaman dahulu. Anak-anak muda yang mahu berkahwin dinasihatkan oleh guru-guru mereka agar mencari batu itu sehingga berjumpa. Yang tahu mencarinya mungkin berjumpa mungkin tidak. Yang tidak berjumpa mungkin kerana lubang faraj isteri terlalu dalam atau kerana zakar suami pendek. Kaedah yang digunakan untuk mencari Batu Meriyan ialah dayungan ke Makam Tengah (dari makam yang lima) atau ia juga dipanggil dengan nama Pintu Laut.

Ada wanita yang mana inzalnya bergantung kepada rangsangan yang berkesan ke biji kelentit semasa jimak. Oleh itu suami perlulah mempastikannya dan merangsang Urat Jarum apabila isteri sukar inzal. Majoriti wanita akan inzal dan puas dengan rangsangan ke dinding faraj maka gunakan strategi Makam Yang Lima. Bagi lelaki yang agak pendek zakarnya mungkin tidak dapat merangsang Batu Meriyan. Namun begitu cuba dahulu dengan mengubah kedudukan jimak. Batu Meriyan lebih mudah dicapai jika isteri mereggangkan pahanya dan mendekatkan kedua pehanya itu ke dadanya semasa suami berdayung.

MELALUI LATIHAN KEMUTAN (KAGEL ) ANDA BERUPAYA MEMBERI KENIKMATAN KEPADA SUAMI

1. Latihan Menguatkan Kemutan FarajBoleh dikatakan bahawa semua wanita boleh mengemut cuma tahu atau tidak tahu atau pandai atau tidak. Sebenarnya ia adalah suatu ilmu yang mempertingkatkan daya kemutan otot-otot faraj agar boleh dikecutkan dan berupaya mencerut batang dan kepala zakar suami , menolong agar suami lebih lambat memancutkan mani dan akhir sekali lebih sayang kepada isteri kerana pandai dalam hal memuaskan suami dengan cara kemutan. Kemutan yang tidak terlatih mengikut cara yang betul tidak akan bertenaga dan kurang memberi kesan yang memuaskan. Di Benua Afrika terdapat satu kaum yang mana kaum wanita yang telah pun berkahwin akan melatih anak-anak dara bakal pengantin mengenai cara-cara mengemut faraj. Latihan mengemut faraj dilakukan secara sedar iaitu berlatih 20 kali kemutan setiap hari selama sebulan penuh.

Terdapat DUA LATIHAN ASAS MENGEMUT iaitu:

i . L a t i h a n K emu t a n L u a r
Merupakan kemutan Otot Pengemut Faraj atau dipanggil Bulbo Cavernosus. Otot ini terletak di kiri serta kanan lubang faraj. Apabila ia menguncup maka lubang faraj akan terpicit dan hampir menutupinya. Otot ini berfungsi sama seperti bibir apabila hendak bersiul dan seolah-olah faraj anda bersiul . Bulbo Cavernosus adalah otot pertama yang hendak digerakkan menerusi latihan ini. Latihan ini juga akan mengerakkan otot kedua iaitu Otot Pengemut Saluran Kencing. Cara yang perlu dilakukan ialah, cuba tumpukan perhatian seolah-olah mahu menahan kencing iaitu dengan menarik otot punggung ke dalam. Latihan ini diulangi sekurangkurangnya 20 kali dengan sedaya upaya dan penuh konsentrasi serta menahan kemutan itu antara 7-10 saat pada setiap kali kemutan selepas itu dilegakan. Begitulah berulang-ulangnya latihan ini.

i i . L a t i h a n K emu t a n Da l am

Latihan ini melibatkan tiga otot utama iaitu otot Pubococcygeus, Olliococcygeus dan Puborectalis. Ia bermula dari dubur ke kawasan ari-ari dan mengelilingi kawasan dalam faraj. Bila otot ini mencerut ia menarik sama dinding-dinding faraj dan memicit zakar. Kumpulan otot ini adalah amat kuat dan dapat memberikan keseronokan jika digunakan dengan betul. Otot-otot yang digerakkan dalam latihan kemutan berada di sekeliling faraj dan dubur wanita. Caranya ialah: lakukan seolah-olah mahu menahan dan memasukkan semula tahi ke dalam dubur. Ulangi sebanyak 20 kali dan buatlah setiap hari selama beberapa minggu. Para suami digalakkan agar mengajarkan ilmu ini kepada isteri kerana faedahnya besar untuk kebahagian rumahtangga. Bincangkan perkara ini bersama isteri agar sama-sama mengetahuinya dan mempraktikkannya.

2. Rahsia Bahagian Yang Kiri
Bahagian kiri tubuh isteri dikatakan sebagai tempat lemah isteri dan mudah membangkitkan syahwatnya bila disentuh. Walaubagimana pun perkara ini adalah subjektif kepada haribulan isteri disentuh serta kesukaan isteri itu sendiri mengenai tempat manakah yang lebih memberi nikmat kepadanya pada sesuatu masa atau pada peringkat umur tertentu. Tempat yang mungkin tersembunyi nafsu ghairah isteri ialah:

1. Tepi leher kiri dan kawasan bawah telinga.
2. Kawasan cuping telinga kiri dan seluruh kawasan telinga kiri.
3. Lubang telinga kiri, tiup perlahan-lahan.
4. Tengkuk sebelah kiri di bawah rambut.
5. Sebelah dalam peha kiri.
6. Buah dada serta puting sebelah kiri.
7. Rusuk serta bawah rusuk kiri.
8. Pinggul sebelah kiri terutama kawasan tulang pinggul.

Ada pendapat yang menyatakan bahawa tempat lemah yang patut dirangsang pada tubuh isteri itu berada di sebelah kanan pada awal bulan Masehi iaitu dari 1hb. hingga 15 hb. dan di sebelah kiri bermula dari 16 hb. hingga akhir bulan.

RAHSIA MANI WANITA

Segala kejadian yang hidup beredar mengikut peredaran masa. Walaupun pada zahirnya ia kelihatan statik sebagaimana halnya dengan bintang-bintang di angkasa. Nafsu wanita itu (mani perempuan menurut Kitab Ubab) beredar pada setiap hari di sekitar bahagian-bahagian badannya sebagaimana juga dia mengalami pusingan haid. Seorang suami patut mengetahui mengenai tempat-tempat yang patut dirangsang pada badan isteri pada haribulan tertentu bagi menolong isteri cepat mencapai inzalnya. Suatu perkara yang sepatutnya diperhatikan bahawa kalendar Islam adalah berasaskan peredaran bulan tidak seperti kalender Masehi yang berasaskan peredaran matahari. Peredaran bulan mempunyai kesan kepada bumi dan isinya yang secara saintifiknya telah terbukti bahawa peredaran bulan menyebabkan kepada fenomena pasang surut yang berlaku di bumi. Di dalam Islam, nafsu wanita mempunyai fenomena yang serupa. Rangsangan yang menyasar ke tempat yang betul akan memberi kesan keghairahan kepada isteri. berikut adalah jadual kaedah rangsangan di tubuh wanita: Peredaran berulang kembali dari kaki isteri dan seterusnya sebagaimana disenaraikan di atas selepas 15 haribulan. Pada zaman moden, haribulan Hijrah kurang dipentingkan walaupun bagi negara yang mana agama rasminya adalah Islam. Dari segi Ilmu Jimak secara spesifiknya perkara ini mungkin menyebabkan seorang Muslim itu berjimak pada tarikh-tarikh yang makruh dilakukan jimak. Sebahagian dari tarikh tidak sesuai dilakukan jimak dan sepatutnya diketahui.
SENI KEMUTAN APABILA BERJSETUBUH (JIMAK) DGN SUAMI
Pak Habib nak bagitahu seni kemutan faraj ketika anda berjimak dengan suami. Sesetengah masyarakat tradisional, bakal pengantin perempuan akan diajar teknik-teknik mengemut faraj supaya ianya dapat mencengkam dengan baik sewaktu jimak. Kemutan yang kemas mendatangkan rasa nikmat yang maksima bukan saja kepada suami, malahan juga kepada anda sendiri melalui rangsangan dari geseran yang lebih berkesan kepada kepala zakar suami dan dinding rahim dalam faraj anda. Kemutan yang kemas dan bersistem membantu melambatkan inzal suami disamping menolong cepatkan inzal anda. Dengan cara-cara tertentu anda sebenarnya boleh merangsang suami untuk cepat inzal itupun jika suami anda jenis yang lambat inzal.

Di sini ada DUA CARA LATIHAN jika diamalkan selalu boleh membantu seseorang wanita seperti anda mempunyai otot faraj yang mampu mengemut dengan baik
1) Latihan otot qubul (selepas buang air kecil/seolah olah menahan air kencing) Kemut dan tahankan kemutan itu beberapa saat, kemudian lepaskan. Ulangi sebanyak 20 kali sehari, setiap hari. Latihan ini boleh saja dilakukan diwaktu santai atau ketika memandu atau sewaktu di tempat kerja atau ketika anda membaca blog ini sambil membaca dah boleh buat kemutan bukan setakat 20 kali malahan boleh capai 100 kali.Kalau tak percaya cuba buat bukan ada orang nampak pun.
2. Latihan otot dubur (buang air besar) - dilakukan seolah-olah menahan najis. Lakukannya 20 kali sehari selepas melatih latihan otot pertama/qubul
Teknik-Teknik Cengkaman dan Kemutan Faraj
1. Kemutan Beserta Diam
Dilakukan apabila suami mendiamkan zakarnya (pause seketika) tanpa berdayung dan zakar tidak dicabut . Kemutan ini dibuat apabila suami berehat sebentar dalam keadaan zakar diberhentikan dari berdayung dan direndamkan di dalam faraj akan memberi rasa cengaman yang hebat kepada suami, dan ketika itulah suami akan merasa bagaimana faraj itu memegang dan melepaskan cengkamannya pada zakar.
2. Kemutan Beserta SorongKemutan apabila suami menyorongkan zakarnya. Kemutan yang dilakukan apabila suami menyorongkan zakarnya dalam dayungan dan melepaskan kemutan itu semasa suami menarik zakarnya akan mempercepatkan suami inzal maninya atau pancutt... Ini dilakukan jika suami adalah lelaki yang tahan lama ketika berjima (adakah lelaki jenis tahan lama sewaktu berjimak?) , Teknik ini amat penting untuk anda sekiranya keadaan lubang faraj anda terlalu licin akibat air mazi yang banyak keluar atau apabila liang rahim longgar kesan daripada banyak kali bersalin.
3. Kemutan Beserta Tarik
Dilakukan semasa suami menarik zakarnya akan membantu suami melambat inzal dan mempercepatkan orgasme pihak isteri. Gerakan suami menarik zakar dalam dayungan yang dibantu oleh kemutan faraj anda seolah-olah faraj anda sedang mengurut batang zakar suami dari pangkal sampai ke takuk hinggalah kepala zakar dan inilah yang membantu melambatkan inzal suami. Sebaliknya bagi isteri, apabila mencengkam zakar yang sedang ditarik dari liang faraj akan menerbitkan rasa nikmat yang maksima dalam jimak. Nikmat ini akan terasa lebih hebat lagi jika tempo suami menarik lebih pantas daripada ketika menyorong zakar kerana zakar lelaki yang mempunyai hasyafah tentulah akan menerbitkan nikmat jika padanya ada gigi zakar yang bergerutu menerbitkan rasa nikmat amat sangat .

1 comment:

myMYRAYANA HOMESTAY

my Myra Yana Homestay
Melor Kota Bharu Kelantan Malaysia




BERKONSEPKAN BANGLOW- HOMESTAY

* Lengkap perabut, peti sejuk, mesin basuh, TV, katil, dapur gas, pinggan mangkuk dan lain-lain.


* Bekalan air "mineral" boring berkualiti dan jernih.


* Suasana kampung dihadapan jalan yang bertentangan.


*Terletak tepi jalan Melor ke Gunung.


*Hanya 1.2 km dari simpang utama Pekan Melor ke Pekan Gunung.


*Pekan Melor lengkap dengan kemudahan 3 stesyen minyak iaitu Shell, Petronas dan Esso Mobil, kedai 24 Jam, Mesin ATM, Bank, Restoran, kedai-kedai makan, pasar dan banyak lagi.


* Cuma 1.2 km ke Masjid Mahmudi dan Sekolah Agama Azariah Tahfiz yang terkenal dengan pelbagai program dakwah dan pelbagai pengisian kuliah oleh penceramah dan pendawah terkenal.


*Pekan Melor merupakan hentian bas ekspress ke laluan Terangganu, Kuala Lumpur dan laluan Selatan. Pekan ini hidup 24 jam. Ia merupakan zon tengah kelantan yang mudah untuk ke semua lokasi timur barat kelantan.


*Berdekatan Balai Polis Melor dan Homestay ini bakal dilengkapi dengan "Alarm System" Keselamatan


LOKASI PENTING YANG BERHAMPIRAN


200 m - Pusat Latihan Memandu JPJ.


500 m - Pusat Latihan Komuniti Jabatan Pertanian Kelantan.


5 km - Pekan Ketereh yang boleh menuju ke Politeknik Kok Lanas dengan jarak cuma 1.7 km dari Pekan Ketereh ini cuma 1.3 Km ke Satdium Red Warriors yang dalam pembinaan.

6 Km - Pekan Gunung.


7 Km - Pekan Jelawat dan SMK Perdana.


8 Km - UMK, ILP, PPD Bachok, Kem Khidmat Negara Bachok.


10 Km - Istana Sultan Kelantan.


11 Km - HUSM Kubang Krian.


13 Km - Pantai Irama pantai pelancongan.


15 Km - Kota Bharu


16 Km - Pasir Putih.


406 Km - Kangar Perlis.


Untuk Tempahan Sila Hubungi Saya

0194807144 @ 0194658144

Email - azlee@ymail.com








Foto Kaabah dulu dan kini

Foto Kaabah dulu dan kini

Tujuh Benda Ajaib Di Dunia


7 benda ajaib didunia,sering kita sebut-sebut sebagai hadiah terbaik tamadun lalu kepada manusia pada masa kini.Namun apa dia sebenarnya ketujuh-tujuh benda ajaib tersebut.

Sebahagian daripada kita langsung tidak mengetahui apakah sebenarnya atau lokasi benda-benda ajaib tersebut.mengikut sejarah yang telah ditulis,dimulakan susunannya oleh seorang penulis bernama Antipater dari Sidon,pengaruh pertama dari empayar Greek kuno pada tahun 100's B.C.Sejarah ditulis,diubah, serta direka.


Namun Bukti tetap ada pada kesan runtuhannya sebagai peringatan kepada umat yang akan datang. So, check it out guys!



1)
Tembok Besar China yang mempunyai lebih 24,000 pintu gerbang dan panjang 5,000 kilometer.


2) Piramid yang dibina dengan 2,500,000 blok batu besar yang tersusun rapi. Piramid Giza:keajaiban dari bangsa mesir kuno.


3) Taj Mahal istana yang dibina oleh Maharaja India, Shah Jahan untuk isterinya Mumtaz


4) Candi Borobudur yang terletak di Jawa


5) Angkor Watt di Kemboja


6) Taman Tergantung Babylon yang dibina lebih 3,000 tahun yang lalu


7) Menara Condong Pisa yang terletak di Itali.

Ribut Taufan Perlis 2010. Apa tandanya?

Ribut Taufan Perlis 2010. Apa tandanya?

Resepi Kuih Donat


Bahan-bahan:

1) 500 gram tepung gandum
2) 50 gram gula halus
3) 1 cawan susu tepung
4) ½ sudu teh garam
5) 1 bungkus yis kering
6) 1 sudu makan lemak sayur
7) 1 biji telur (pukul)
8) 2 sudu makan marjerin
9) 250 ml air suam
10) minyak masak (untuk menggoreng tenggelam)
11) Gula halus (pilihan bahan untuk salut)


Cara penyediaan:

1) Masukkan tepung, gula, susu, garam dan lemak sayur ke dalam mangkuk. Gaul rata.
2) Masukkan telur, marjerin dan air suam. Gaul rata hingga menjadi doh. Uli doh hingga tidak melekat.
3) Tutupkan dengan kain lembab, biarkan naik hingga 2 kali ganda.
4) Selepas naik tumbuk-tumbuk doh supaya angin keluar. Uli sekali lagi.
5) Bahagikan adunan kepada bebola kecil dan canaikan. Terap mengikut saiz yang dikehendaki.
6) Biarkan adunan naik sekali lagi.
7) Sementara itu panaskan minyak di dalam kuali dengan api yg sederhana.
8) Goreng donat sehingga keemasan. Angkat dan tos.
9) Biarkan donat sejuk pada suhu bilik. Golek-golekkan donat pada gula halus.

Sedia untuk dihidangkan.

Petua Hilangkan Jerawat

Nah, ni ada satu petua kecantikan untuk menghilangkan kesan jerawat kat muka anda. Ikuti langkah di bawah, okey;


1. Ambil sedikit rizom cekur dan tumbuk sehingga halus.

gambar daun cekur 1

Gambar Daun Cekur - Wikipedia



gambar rizom cekur 1

Gambar Rizom Cekur - Mardi




2. Kemudian, campurkan pula rizom cekur yang dah ditumbuk halus tadi dengan bedak sejuk.

3. Gaul dan kacau campuran tu sehingga sebati.

4. Sapukan pada kawasan kulit muka anda yang berjerawat tu sebelum tidur.

5. Pada keesokan pagi, cucilah wajah anda sampai bersih.


Amalkan pemakaian bedak sejuk + rizom cekur ni sampailah parut jerawat anda tu hilang.


Selamat Mencuba!